Välkommen!

5 februari 2013

Syträffs-bralls

I helgen som gick var jag på syträff med underbara syvänner. Tänk så kul man ha och bara prata tyg, tyg, mönster, tyg, mönster, maskiner (å så liten annat!) - tack alla ni som var med, det var fantastiskt uppiggande (även om söndagen spenderades i trötthetens tillstånd...)!

Jag fick faktiskt en hel del sytt, trots att jag inte hade haft tid att klippa ut innan jag åkte iväg. Hade egentligen tänkt visa en samlingsbild på allt som syddes, men i morse rådde akut brallbrist i snultrans byrålåda så jag blev helt enkelt tvungen att snabbfota dessa tajts eftersom de skulle användas.

Mönstret är Meedoms form 0, tycker att de sitter perfekt på min rulta. Det prickiga tyget är köpt från Jofotex och det svartvitrandiga kommer från Ohlssons.


Nu undrar jag om det är någon som kan tipsa på en bra app till mobilen så att jag t ex kan ljusa upp bilder som är lite för mörka och även ändra på intensitet/mättnad för att få till rätt färger? 

2 kommentarer:

  1. Lika trevligt att träffa dig Ingrid :)

    SvaraRadera
  2. Jättefina byxor! Meedom verkar ha så bra mönster, jag är sugen på att testa dem. Men vilken av böckerna är det som har de där basmönstren?

    SvaraRadera