Välkommen!

8 juni 2012

Äntligen!

Det är inte många gånger som makrillen uttryckt önskemål om att han vill ha kläder i något speciellt tyg. Men tidigare i våras frågade jag honom om det var något särskilt han önskade sig och då var han tydlig med att tala om att han önskade sig grävskopor och helikoptrar. Jag hade inte tillräckligt med tyg hemma för någon sådan tröja, så jag beställde hem turkos-blå fordon från Mjuka Tyger. Sedan blev tyget liggande. Vid några tillfällen har makrillen pratat om den där tröjan så häromdagen kände jag att det nog fick vara dags att ta sig i kragen. Behovet av t-tröjor är dessutom stort...
Mönster:
Stl 104 från senaste Ottobre (3/2012?), kort ärm och v-ringning. Tack Renata för tipset!

Material: 
Fordonsjersey från Mjuka tyger, svart interlock från JNY (skulle jag tro).

Sämst:
Att mönstret inte är tryckt i trådriktningen...

Bäst:
Att modellen satt som en smäck på makrillen! Jag är supernöjd med modellen så fler sådana här kommer det att bli till honom.

1 kommentar:

  1. snyggt! Läckert med v-ringning!

    just nu är det många tyger som inte är tryckta i trådriktigen tyvärr :(

    SvaraRadera