Välkommen!

21 maj 2012

Uppdämt sybehov

Jodå, jag lever och mår bra. Lite stressad av husförsäljning och att jag bara jobbar juni ut på jobbet, lite tankspridd med alla saker som ska ordnas inför flytten och lite nervös inför husförsäljningen. OCH ett uppdämt sybehov utan dess like! Det har inte blivit många sömmar sydda de senaste veckorna. Jag ber alla så mycket om ursäkt som får vänta på sina grejjor. Alldeles inom kort är jag ikapp. En beställd solhatt är färdig för leverans och ett beställt lapptäcke väntar på att få stoppning och baksida, bara S&S skickar min beställning. Det är bara stackars Alice som får vänta lite till på sitt lapptäcke (jag skäms...).

Jag har beslutat att låta beställningsstoppet ligga kvar på obestämd tid. Smågrejjor som mössor, scarfar/dregglisar kommer jag fortfarande att sticka emellan med, men annars ska jag prioritera att sy till mina egna barn.

Eftersom sybehovet var så stort så började jag faktiskt helgen med att sy en tröja till snultran. Hon har hittills nästan enbart använt body, men nu är det läge att börja med tröjor. Jag var så ivrig att prova den att den aldrig fastnade på bild i oanvänt tillstånd :) Ena bilden från morgonen, då tröjan fortfarande var fin och ny. Snultran skulle absolut ha på sig mössa inomhus... Den andra bilden (mer roliga!) från eftermiddagen då snultran och makrillen roade sig med att hälla vatten från regnvattentunnan över sig. De blev RIKTIGT blöta och smutsiga. Men roligt hade de. Och varmt ute var det också.




Mönster:
Eget, något smalare raglanmönster i stl 86.

Material:
Jeresy i landskapstrycket från Jofotex. Röd interlock till kantband.

Sämst:
Att jag inte tänkte på att snultran är modell tjockis och inte modell spink, som mitt andra barn. Jag skulle inte valt den smala tröjmodellen utan en med vanlig bredd. Lite stort blev det med stl 86, men nu har hon lite att växa i.

Bäst:
Att få sy i syrummet!!! Jag kommer att gråta en skvätt över att lämna detta hus nu när jag ÄNTLIGEN har fått ett eget sy-krypin. Jag ska försöka få till lite bilder framöver. Det är lite spartanskt utan smådetaljer som underlättar, men det fungerar alldeles utmärkt!

4 kommentarer:

  1. Så fint på en sån söt tjej!!

    SvaraRadera
  2. Hon är så fin så man avlider en smula. Jag kan vänta länge på mitt lapptäcke. Det vet du. Jag är så glad att jag skall få mig ett makrill-täcke över huvud taget. Skall bli kul om vi hinner ses till helgen. Kram!!!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad spännande med flytt!!

    Fin tröja på superfin tjej! Tänk att landskapstyget tröttnar man aldrig på...

    SvaraRadera
  4. Så stor hon har blivit! Fin tröja! Förstår att det var kul att få sy igen =).

    SvaraRadera