Välkommen!

1 februari 2012

Till mammas sockertopp!

I helgen ska vi alltså fira svärfar av flera olika anledningar. Och då måste ju barnen naturligtvis ha nya kläder. Först ut blev en förklädesklänning till snultran. Mönstret behövde förstoras och jag orkade inte gradera det på riktigt vis utan jag höftade rätt rejält. I och med tygvalet så blev resultatet så fint som jag hade hoppats på, men då jag provade den lite snabbt i morse så insåg jag att den var något för bred och likaså lite för lång, det kan bli problem för henne att krypa. Jag tror att jag får sätta dit ett extra par med tryckknappar. Vidare var behovet av nya dregglisar stort. Snultran kan inte ha dregglisar med ol-söm mot halsen utan hon behöver ha dem vändsydda mot halsen, annars blir hon illröd i halsvecken. Sydde ett gäng sådana och några av favoriterna förevigades på bild - älskar campanen från Hilco, det är fantastisk kvalitet!




Mönster: 
Egna.

Material: 
Återbrukade vintagetyger till klänningen, tryckknappar i metall från 3exter.
Campan och vit microfleece till drefflisarna, plasttryckknappar från Assunta.

Sämst: 
Att passformen på klännningen blev sådär...

Bäst:
Att tyget på klänningen är alldeles underbart att det slätar över missödet att passformen blev lite för rymlig.

13 kommentarer:

  1. Ja, tänk att ha lyckan att hitta det tyget. Superfin!

    SvaraRadera
  2. Så söt! Jättefina färger och tyger på klänningen. Ha det så trevligt på kalaset!

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk klänning! Underbara färger!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig klänning och ett fantastiskt tyg!

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt tyg på klänningen!

    SvaraRadera
  6. Jag bara älskar detta tyg, vi har två som påslakan här hemma det är så härligt när man få krypa ner under detta och det blev helt underbart som klänning =)

    SvaraRadera
  7. åh vilken fin klänning! helt underbart tyg!

    SvaraRadera
  8. Drømmestoff (tyg) :-) Supersøt kjole(kledning) :-)

    SvaraRadera
  9. Men vilken supercool klänning!!! Strunt samma om den blev lite för bred och lite för lång...det är skönt att höfta lite ibland:)

    SvaraRadera
  10. Har du de enkla namnlapparna från 3exter? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, dessa är dubbelvikta och beställda från annat håll!

      Radera