Välkommen!

26 februari 2012

Snygg detalj i vår!

Jag älskar att sy små detaljer i vintagtyger. Har precis sytt ett gäng scarfar i några av min favorit-vintagetyger, med baksida i mjuk och skön frotté. Kanske inte det mest praktiska om man har en superdregglare - tro mig, jag vet! Men om man har en liten som inte dregglar hinkvis och man bara ska ha något som värmer lite i halsen under vårjackan. Eller om älsklingen bara ska vara toksöt  - ja då är en sån här scarf perfekt.

Det är definitivt mer pyssel att sy dessa jämfört med mina vanliga trikådregglisar, men resultatet blir en snyggt arbetat scarf.



2 kommentarer:

  1. Vad kul det är med vintagetyger! Ingen annan kommer ha en likadan.
    Fina alla tre!

    SvaraRadera
  2. Underbart fina! Hur jag än vänder mig så kommer jag alltid tillbaka till vintage/retrotyger, de är härligast!

    SvaraRadera