Välkommen!

18 december 2011

Ombyte förnöjer

Jag har hittills bara sytt omlottbody och kuvertbody till snultran. Kuvertbody är liksom oslagbart i det här hemmet där min äkta hälft alltid glömmer att knäppa eventuella knappar i halslinnngen. Mönstret till omlottbody konstruerade jag innan snultran föddes och det blev några omlottbodysar sydda i stl 50 och 56. Jag passade då samtidigt på att rita om mitt raglanbodymönster. Men sen har det inte blivit av att jag har sytt något utifrån det mönstret. Nu började jag känna mig lite trött på kuvertringningen och ville ha något nytt, gärna med ett snyggt snabbsprund. Och snabbsprunden är nästan snyggast ihop med raglanskärning, alltså var det hög tid att prova raglanbodymönstret...


Mönster: 
Eget, stl 80 enligt min notering, men jag skulle säga att det nog istället är 74/80.

Material: 
Vågorna i jersey kommer från JNY, grön interlock från Jofotex.

Sämst: 
Att jag är rädd för att mönstret är lite för tajt kring låren på snultran.

Bäst:
Att jag fick tag på de cerise/rosa vågorna. Och hur toksnyggt det blev med gröna kantband :)

8 kommentarer:

  1. Jag gillar den färgkombinationen. Tjejigt men inte för sött. Jag känner igen det där med män och knappar men min glömmer snarare att knäppa upp när bodyn ska av vilket visar sig med att liten får panik...

    SvaraRadera
  2. Så himla fin!!! Älskar det där tyget!!!

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg body tycker jag! Håller med om att snabbsprund och raglanskärning passar bra ihop!

    SvaraRadera
  4. Jag instämmer! Verkligen fin färgkombination!

    SvaraRadera
  5. Det var verkligen en riktigt fin kombination! Hoppas den passade över låren ;)

    SvaraRadera
  6. Märkligt det där, min man har också väldigt svårt för att knäppa knappar i halsen. ;) snygg body!

    SvaraRadera
  7. Jättesnygg! Grönt till blev så fint!

    SvaraRadera
  8. Jättefin. Håller med om att kombon rosa och grönt blev kanonsnyggt.pro

    SvaraRadera