Välkommen!

30 december 2011

Julklapp till M

Det var precis på håret att jag hann sy den här tröjan i julklapp till min sötaste lilla systerdotter M. Kvällen innan vi åkte till mörkaste Småland, till skogarna på höglandet där jag är uppvuxen, så lyckades jag sno ihop den här tröjan till henne. För det är klart att den enda systerdottern man har ska ha en mjuk julklapp av moster.

I somras när jag sydde dessa sommarklänningar till snultran sa min syster att hon gillade det randiga. Jag la det på minnet, men där stannade det liksom. I höstas sydde jag muddjeans till M (som jag har förstått att hon älskar!), dessa med rött molntyg i fickorna var ett av paren. Nu kände jag att det vore roligt att ge bort en tröja som funkar ihop med jeansen. Och tygvalet var självklart givet.



Mönster: 
Ottobre 4/2004, stl 116

Material: 
Rosaröd campan från Tygpyssling, röd interlock från Jofotex, ljusrosa plastknappar från Assunta.

Sämst: 
Att jag tror att ärmarna blev lite för långa. Och att min syster lite försynt frågade om jag hade glömt att jag lovat lilla M en trikåmössa... Får råda bot på min obotliga glömska så snart jag kan.

Bäst:
Att lilla M verkligen gillar mina kläder. Enligt min syster så älskar hon sina muddjeans och talar gärna om att det är hennes moster som har sytt dem. Gullunge!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är så snyggt med det enkla! Ursnygg!

    SvaraRadera
  2. Ibland räcker det med det enkla för det ska bli väldigt fint. Och det kan vara skönt med nåt lättmatchat också.
    Gott nytt år!

    SvaraRadera