Välkommen!

15 december 2011

Brev till jultomten

"Kära tomten!
Under 2011 har jag varit en väldigt snäll mamma, en omtänksam och förstående fru och en god matte till Morgan. Jag har bara blivit vansinnig på mina barn vid enstaka tillfällen (håller fingrarna i kors) och argumenterat om idiotiska världsliga saker med hög röst med min man några gånger, knappt så det behöver noteras alls i protokollet om du frågar mig. Jag tror till och med att jag har kommit ihåg de flesta födelsedagar i familjen. Min pappa gratulerade jag faktiskt en dag i förväg då jag förväxlade hans dag med min undulats födelsedag som är dagen innan. Sen att undulaten är död sedan 20 år tillbaka är ju en annan sak... Jag ringde ju pappa!

I alla fall, jag ska komma till saken. Jag förstår om du har mycket att göra så här års. Men eftersom jag varit en sådan föredömlig människa så önskar jag mig bara något litet. Du behöver inte ens slå in det. Så vad säger du om att ge mig ett par timmar extra på dygnet under ett års tid. Skulle uppskattas mycket.

Med hopp om en trevlig jul!
/ Småbarnsmamma med höga förväntningar på sig själv"

Ungefär så skulle jag kunna sammanfatta mina önskningar inför julen... Tid är liksom inget som finns i överflöd här hemma. Jag har nog tagit på mig lite för mycket beställningar nu inför jul. Dem hinner jag med, inga problem. Det som inte hinns med är mina tänkta julklappar till de egna barnen och övriga familjen. Nu är snart alla beställningar färdigställda och jag hoppas naturligtvis att jag ska orka knåpa ihop några julklappar. Eller, jag är liksom nöjd om jag knåpar ihop en.

Här är åtminstone ett ufo som blivit färdig. En body till snultran i ett för mig "nytt" tyg. Har inte gillat detta tyg förrän jag såg det live på en filt som fina A med bloggen Brallan syr hade sytt. Då blev jag ha-galen. Tänk att A var så söt och gav mig en bit tyg som räckte till en body. Tack snälla! Att det blev gula muddar beror på att jag först fållade ärmarna med avig trippelsöm och sedan, när jag renklippte sömmen, råkade klippa av tråden så att sömmen repades upp. Irriterande. Ingen matchande röd mudd hade jag så det fick bli gul.



Mönster: 
Eget, stl 80

Material: 
Interlock, både landskapstyget och det röda till ärmarna och kantningen, från Jofotex. Gul mudd från... ingen aning.

Sämst: 
Att jag avslutar min föräldraledighet med att stressa för att bli färdig med diverse saker inför jul. Inte kul alls.

Bäst:
Att jag faktiskt betar av sakerna på min att-göra-lista en efter en.

6 kommentarer:

  1. Haha, undulatens födelsedag. Det är grejer det. Och tid, det vill jag också ha. Men just nu skall jag nog inte klaga. Två barn som håller sig friska och lugna och där L hämtas av reservmormor ibland ger mig en del tid. Om jag bara kunde bli frisk så kan jag komma igång igen ordentligt.

    Kul att se resultatet. Blev ju jättefint med de muddarna också.

    Stooor jule-kram till dig. Antar att du inte har tid med en promenix till Nordens Arks lantgård på lördag eftermiddag med barnen? Skulle vara roligt.

    SvaraRadera
  2. Jättefin!
    Härlig önskning :-)!

    SvaraRadera
  3. Precis vad jag önskar mig med! Fin body!

    SvaraRadera
  4. Och jag gillar verkligen de gula muddarna! Jag har fått för mig att du oftast kör på det stilrena och inte så färgcrazy men det här blev coolt!

    SvaraRadera
  5. Tycker de gula muddarna är fina, men jag gillar ju färg också! :)

    SvaraRadera
  6. Ha, ha...härlig godnatt läsning. Jag skriver gärna under på samma önskelista. Om vi är några som slår oss ihop så kanske det blir svårare att stå emot trycket...
    Mer tid åt folket;)

    SvaraRadera