Välkommen!

24 oktober 2011

Testbrallor

Min syster har bett om två jeansmuddisar till sin tjej. Och visst är det väl konstigt, men jag har bara skjutit sömnaden av dessa framför mig, gång på gång på gång. Ändå har jag allt som behövs hemma. Det enda jag skulle göra innan var att testsy mönstret till makrillen. Och där stannade allt av. Men efter en försynt påminnelse från syrran så har jag nu tagit mig i kragen och provat mönstret och kan konstatera att jag nog behöver ta ut vidden i midja och kring rumpa och smalna av benen något för att passa lilla fröken.

Det var väldigt svårt att fånga rätt färg på bilden. Det är i alla fall röd twill från Stoff och Stil. Även den går muddväven kommer därifrån. I fickorna valde jag jersey från JNY. Stickningarna framtill tål inte att granskas, jag fick verkligen inte till inställningarna på cp´n (förrän efteråt, men då orkade jag inte sy om) därför ingen detalj... Brallorna blev väl rätt okej. Men jag gillade inte twillen, det blev lite väl mycket överdragsbralla över dem.


4 kommentarer:

  1. Ser jättefina ut. Härlig färg

    SvaraRadera
  2. Superfina bralls! Gillar formen på fickorna.
    Angående tyget: Har du testat Hilcos Easy Cotton? Finns nog hos både Tygpyssling och NeaNobelle. Det är helt grymt i kvalitén och både lite slitstarkt och mjukt. Om du nu ska lägga ner en massa jobb på två par byxor till, menar jag!

    SvaraRadera
  3. thea: vilket bra tips, jag har inte testa det tyget. är ju väldigt nöjd med hilco för övrigt så det ska absolut provas! syrran ska ha två denimbrallor och till dem har jag redan tyg hemma. men till makrillen ska jag absolut prova easy cotton :)

    SvaraRadera