Välkommen!

10 september 2011

Är jag aldrig nöjd?

Jag har fått en beställning på en hjälmmössa i velour. Pojken som ska ha den är ungefär lika stor som snultran, så jag tänkte passa på att kolla några mindre justeringar på mönstret. Varför måste jag alltid göra små justeringar hit och lite mindre ändringar dit? Varför kan jag aldrig vara nöjd?! Med andra ord så blev det ingen mössa till pojken ifråga ikväll utan det blev en mössa som måste provas på snultran först. Och hon sover. Därmed måste jag vänta (otåligt) tills i morgon. Har på känn att den är något för liten

Här är en bild på hjälmmössan i alla fall. Gjorde den utan knytband, precis som med knoddhjälmarna, fast beställningen innehåller knytband, vilket han också ska få. Gillar verkligen färgerna!! Blir dock lite märklig bild när jag inte hade några bollar eller ballonger här hemma som kunde agera provdocka och jag bara ska snabbfota :)


7 kommentarer:

  1. Så är jag också. Jag hade velat ha helt neutrala ögon även till mina egna saker för att se hur det verkligen ser ut. Jag ser minsta lilla hoppstygn som ingen annan människa hade lagt märke till. Jag tycker i alla fall att mössan blev jättefin.

    SvaraRadera
  2. Oj, vad jag känner igen mig :D !!! Sydde nyss en mössa som jag bara måååste prova på lille Theo. Jag har faktiskt funderat på om man skulle kunna ha ballonger olika mkt uppblåsta att testa barnmössor på :P ?!

    SvaraRadera
  3. Men åh vad fin! Glad att jag valde det tyget! Hoppas nu den passar så du inte måste krångla mer!
    Lena B

    SvaraRadera
  4. Å så söt! Och ja, visst känner jag också igen mig.. Måste bara prova att ändra lite där..och där...

    SvaraRadera
  5. Lena: det är inget krångel, snarare ett syndrom :) men nu är jag på rätt väg!

    SvaraRadera
  6. Och jag tycker det är hopplöst att få snygga foton på hjälmisar! Iaf om man som jag inte längre har en bäbis som passar. =)

    Supersnygg mössa, riktigt sköna färger!

    SvaraRadera
  7. :) vilken ursöt mössa det blev av ”onöjt syndrom”.

    SvaraRadera