Välkommen!

29 juli 2011

Solhattar till två flickor

Det duggar inte tätt mellan inläggen på bloggen precis.Vi har varma, sköna dagar som vi fyller med bad, glass och trädgårdshäng. Jag försöker snika till mig lite sytid mellan de olika aktiviteterna och all matlagning. Det går sådär. Men jag i alla fall lyckats färdigställa två solhattar (och alldeles nyss även ett lapptäcke, men mer om det i ett annat inlägg) de senaste kvällarna.

Hattarna är sydda i två av mina (många...) favorittyger. Den gröna med prästkragar är beställd av min ena systers pojkvän som önskade en solhatt till sin brors dotter. Tyget är återbrukat och har tidigare varit en gardin eller något liknande. Men det är färgstarkt och i fint skick - perfekt till solhattar! Hatten med äppeltyget från Stoff och Stil är till min systerdotter M. Söta M vill helst gå med keps men uttryckte till allas vår förvåning nyligen ett önskemål om en solhatt. Mamma fick välja tyg då jag förmodar att söta M inte är betrodd med sådana val :) Men jag tror att M kommer att bli nöjd. Eftersom hattarna skulle ha lite växtmån är båda hattarna sydda med resår bak, för bättre passform. Nu hoppas jag att de inte är för stora bara...

1 kommentar:

  1. Hellre för stora än för små...

    Det gröna tyget var underbart!!! Vad bra det passade som solhatt och med gult som dekorfärg. Snyggt!!

    SvaraRadera