Välkommen!

21 april 2011

Lapptäcke i påskfärger?

Soligt och somrigt tänkte jag att det här lapptäcket i gula nyanser skulle vara. Men så blev det klart lagom till påsk och helt plötsligt tycker jag att det blev lite väl mycket gult och kycklingaktigt. Kommer förmodligen att ändra mig bara påsken är överstökad :) Återigen har jag använt mönstrade återbrukade tyger med nya tyger till de enfärgade rutorna. Täcket är ca 55 x 65 cm, med baksida i vit lakansväv och ett mellanlager av plattvadd. Lägger lapptäcket i makrillshopen om någon är intresserad!

2 kommentarer:

  1. Jag är ju egentligen helt kär i det blaa täcket, men detta är ocksa hur fint som helst. Inte als för mycket pask! Verkligen fint kombinerat!

    SvaraRadera
  2. Oj, vad solig och fint lapptäcke! Älskar, älskar, älskar!

    SvaraRadera