Välkommen!

3 mars 2011

Vem sa att gult är fult?

Jag hade nog inte tänkt att jag skulle sy någon mer body till skrutten i stl 56. Men så beställde jag en bit gula paraplyflygare (design Johanna A - du är bara så himla bra!!!) från Lilofant och kunde helt enkelt inte motstå att sätta saxen i det på en gång (köpte även en bit grönt tyg, men det tänkte jag hålla lite på). Gjorde en hel omlott den här gången också. Men nu satte jag tygflärpar att knäppa den inre omlotten med, och det ska jag nog fortsätta att göra framöver. Det blir en mycket finare framsida på bodyn tycker jag. Vit interlock till kantband och muddar. Fick en liten tygbit över som räckte till en bäbisdregglis också (eller jag fick ju egentligen en mycket stor bit tyg över, men just den här lilla restbiten räckte till en dregglis!). Baksida i vit microfleece från Stoff och Stil.



Jag har föresten fått frågor om vad det är för skillnad på en bäbisdregglis och en vanlig dregglis. Bäbisdregglisarna syr jag utan pös, dvs fram- och baksidan är lika stora och ihopsydda med overlock i kanterna. Det är ju egentligen en smaksak, men jag tycker att dregglisar med pös kan bli lite mycket på en liten bäbis som inte har så mycket hals och som inte har någon stadga i nacken. Men naturligtvis går det att använda en bäbisdregglis även till större barn och vice versa!

10 kommentarer:

  1. Så fin! Det finns lite väl mycket fina tyger nu... Får man säga så? =) Man vill ju ha allt!

    SvaraRadera
  2. gult är inte fult - gult är coolt!!

    SvaraRadera
  3. Åh, va fint! Jag som älskar gult vill oxå ha tyget! Jättefin bodymodell och grymt med gula knappar till :) Måste sy matchande dregglisar jag med!

    SvaraRadera
  4. Det andra gula plagget jag kommenterar idag, det första var onomaks hängslebyxor. För gult är ju så himla härligt, och din body är superduperfin!!!

    SvaraRadera
  5. Proffsigt och snyggt som vanligt;). Jag måste ta tag i att sy ny garderob i 62-68 här nu...de växer för fort de små liven! Hoppas på att få sytid i kväll har en mängd med plagg som ska färdigställas! Du är en sann inspirationskälla!

    SvaraRadera
  6. Finfin body och dregglis. Riktigt snyggt med de gula knapparna på det vita. Å vilket tyg - lovely!!! Smart tänkt med bebisdregglisen! Din lilla skrutt kommer bli så tjusig i allt snyggt du syr!

    SvaraRadera
  7. :(skrev en lång kommentar med mobilen men verkar inte kommit med...Proffsigt och snyggt som vanligt! Du är en sann inspirationskälla! Hade hoppats på sykväll i kväll för Noel å Samuel är på hockey, men Liam vill inte va i syrummet...gallskriker så fort jag lägger ner honom så vi få nog stanna i soffan å mysa istället:) få se om du bli en pojkmamma ifortsättningen med nu då:) ser fram emot att få höra sen:)!

    SvaraRadera
  8. mitt favvotyg... men jag har bara det gröna ännu... jätte fin body.. måste våga provsy en!!! förresten hur går det i syrummet???

    SvaraRadera
  9. kul att knapparna gillas av andra än mig själv :)

    ja syrummet ja, det består för tillfället av ett upbilat cement-/jordgolv... så ser föresten hela källaren ut - känns som värsta katakomben att gå ner där :) så snart bäbisen har kommit och vi har fått ett par veckor på oss att lära känna varandra så ska vi gjuta golv med värmeslingor i hela källaren. sen ska alltihop stå och torka. jag räknar inte med att ha ett färdigt syrum förrän till sensommaren/hösten. men den som väntar på nåt gott!!!

    SvaraRadera
  10. vet du att när jag väntade vårt 3e barn så bilade vi ur hela källaren o gjöt nya golv med värme strax efter han föddes... han fyllde 1 i dec o nu är tvättstugan/syrummet klart.... fast badrum o hall fick gå före... nu är det bara lilla toan o dotterns rum kvar... det tar ju som sagt lite tid... : )

    lycka till med allt!!

    SvaraRadera