Välkommen!

9 december 2010

Hjälmmössor

Det har inte blivit så mycket sytt de senaste dagarna. Jag har helt enkelt inte varit så sugen. Har varit trött och gnällig till följd av gravidmagen som nu börjar ge sig till känna (och då är jag ju inte ens speciellt stor ännu...) och makrillen har varit sjuk med feber och hosta. Så jag har vabbat två dagar den här veckan. Man skulle ju kunna tro att man får tid att sy då, men en gnällig liten spigg som antingen bara vill sitta i knät eller bli sysselsatt till hundra procent kan få vem som helst att tappa sylusten för ett tag. Istället har jag koncentrerat mig på att äta lussekatter och dricka te vid de tillfällen den lille sjuklingen har sovit.

Livebilderna jag fick förra veckan fick det ändå att rycka i en liten synerv som gjorde att jag i alla fall lyckades åstadkomma två hjälmmössor i minsta storlek, 0-3 månader. Älskar kanintyget från JNYdesign som gör sig så himla bra på bäbisplagg. Den orange är min favorit!



Lägger båda i makrillshopen, där finns det även matchande dregglisar/scarves i samma tyger. Det finns även en matchande orange kaninbody i stl 50/56...

7 kommentarer:

  1. Åh jösses, så söta små mössor!! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ingen lek att vara hemma med små sjuklingar... Jättesöta mössor i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Åh vad söta! Nej det är inte så kul att vara hemma med sjuka barn.

    SvaraRadera
  4. så söta mössor! och jag måste säga att dina namnlappar är grymt snygga!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också det orange kanintyget bäst! Det är ju så urgulligt med orange och brunt. Våran minsting är en riktig brun/orange/gul kille, helst i kombo ;)

    Hoppas allt går bra med sjuklingen och magen :)

    SvaraRadera
  6. Jättesöta.

    Krya på er!

    Jag tycker också att magen kan vara besvärlig, fast den inte är så stor än. Känns som den redan är större, eller också vet jag bara hur mkt mer den kan växa... Vargavinter med täckbyxor, fleece och täckjacka passar inte heller med växande mage (hur stor vinterjacka måste jag skaffa snart??). Jag är i vecka 28 nu, så vi går lite jämsides där :)

    SvaraRadera