Välkommen!

3 oktober 2010

HJÄLP MIG!!

Har tänkt sy en mjukisbokstav till min lille skrutt att ha i sängen. Kändes lätt som en plätt. Tills jag insåg att hans namn börjar på A. Hur svårt blev det inte då...* Provade att sy i liten skala först, men hur gör jag med vändningshålet? Jag kan ju inte vända hela bokstaven rätt när jag sytt hålrummet... Är det så att jag måste sy hålrummet sist, när hela bokstaven är rättvänd och fylld med stoppning? Blir inte det väldigt jobbigt?

Så snälla hjälp mig - hur får jag ihop det på snyggast sätt?!

*Nä, tacka vet jag mina föräldrar som har döpt mig till ett namn som börjar på I, inga knepigheter att vändsy en sådan bokstav inte...

8 kommentarer:

  1. Jag har skrivit ut mina bokstäver från Ottobres hemsida, då syr man ihop "pinnen" på A på slutet!Jag tycker inte att det ser så konstigt ut faktiskt! :)

    SvaraRadera
  2. Kan du inte sy utan hålrum och istället sy fast en knapp där hålrumet skulle vara. Eller brodera ett hålrum, dvs samma form som hålrummet skulle haft.

    SvaraRadera
  3. Sy ett litet A, alltså gement a. Fast inte i det här typsnittet utan ett som ser ut som en ögla med svans på. Kanske går att sy som ett I (!) och fästa toppen vid knorren med osynliga stygn.

    SvaraRadera
  4. Ja, du får helt enkelt döpa om lille A till lille I ;)

    SvaraRadera
  5. Oj. Knepigt. Man vränger liksom sönder tankarna bara man tänker på problemet. Lycka till!

    Jag har inga tips att bjuda på, mer än att ni tänker till innan ni bestämmer namn på nykomlingen då.

    Och angående pysseltankar och läggning - jag måste sysselsätta mig med något. Gör jag inte det somnar jag direkt. Och då är hela kvällen förstörd, att sova innan läggdags (alltså min läggdags) på kvällen gör mig till en sur och tråkig person och fru. =)

    SvaraRadera
  6. Malin S (tidigare Z...)4 oktober 2010 kl. 08:44

    Äh, sy ett I istället så kan han ju ligga å krama på mamma istället. Problem solved! :)Kramar!
    /M

    SvaraRadera
  7. Oj jag tror jag vet, men ska försöka förklara... om du syr hålrummet först på båda sidorna, sen syr du ena långsidan och sen vrider och syr sista lång sidan sist... jag vet inte om det blir rätt, men i mitt huvud blir det det... Tyvärr är den ingen garanti för att det blir det i verkligeheten!!!! Lycka till!!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin blogg du har och vilka fina saker du gör. Din fråga här har jag också funderat på många gånger, ska bli kul att se hur det går för dig att göra bokstaven, och självklart förklara så att jag också kan göra en ;-)

    SvaraRadera