Välkommen!

11 juni 2010

Nejmen titta!!

Rensade kameran på bilder igår och titta vad jag hittade då!! För ett bra tag sedan var jag med i ett hemlisbyte och då sydde jag den här klänningen som en del av bytet. Det var Lillofants dotter som skulle vara mottagare av klänningen. Av tankspriddhet fotade jag aldrig hela hemlispaketets innehåll. Trodde därför att jag inte heller hade någon bild på klänningen. Men se, det hade jag ju! Temat var Sport och jag tycker nog att klänningen känns lite sportig med sina färger och med raglan  :). Röda moln och vit jersey från JNYdesign. Mudd från SoS.


Annars pågår just nu sömnad av festkläder till makrillen. Vi ska på katolskt bröllop på Irland nästa helg (!) och jag har våndats som en tok för vad jag ska klä makrillen i... Bröllopet hålls på ett slott och jag har en bild i huvudet av att alla kommer att vara jättesnajsiga... Eftersom barn inte är önskvärda på middagen på kvällen så ska jag och makrillen stanna "hemma på slottet" på kvällen (nej, vi hade inte hjärta att lämna makrillen hos barnvakter i Sverige och inte heller hos engelsktalande sådana på festen...). Så vi är bara med på morgonceremonin och på själva vigselakten (det är alltså min mans kompis som gifter sig och då får han gå på festen!). Men det där med finkläder på barn är inte riktigt min grej. Nu har jag i alla fall bestämt vad det ska bli och jag hoppas bli klar med outfiten i helgen.

Själv ska jag ha på mig en sån här klänning från Rino. Jag har ingen aning om ifall klänningen är för enkel eller för färgkaramellig. Men den ska på i alla fall (fast ett alternativ hänger med i resväskan). Det återstår väl att se...

6 kommentarer:

  1. Superfräsch sportig klänning! Angående bröllop på Irland, låter jättspännande med slottsbröllop. Jag tror absolut, att din fina prickiga klänning passar, den är hur snygg som helst Ha så trevligt!

    SvaraRadera
  2. Klänningen är jättefin! Tack så mycket igen! :) Jag har inte lyckats få någon livebild ännu men så fort jag får det så lägger jag så klart ut bild! C vägrar klänningar för tillfället, men hon hade på sig en köpt klänning igår på skolavslutningen så det går åt rätt håll, ska försöka lirka lite med henne :)

    Mina nya namnlappar funkar helt ok! Lite mer pill blir det ju eftersom man måste vika in kortsidorna när man syr runt.

    Låter spännande med bröllop på Irland!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin! Snyggt med vita ärmar med röd kant :)

    Och du, ingen brådska med vinsten. Synd att shortsen inte blev bra, det är så tråkigt när man har en bra idé som inte funkar :( Vanliga shorts kanske går bättre? Du får iallafall fria händer, om det hjälper :D

    SvaraRadera
  4. Dina 3/4 brallor är ju jättesnygga :D

    SvaraRadera
  5. Åh gud vad avis jag blir på bröllop i Irland!!! Låter helt underbart!! Synd att barn inte är välkomna, åtminstonde en stund av festen...=(
    Tror oxå den prickiga klänningen kommer passa bra. =)
    Kul att hitta bilder man glömt bara sådär! =)

    SvaraRadera
  6. Fin klänning både din egen och den du ska ha på dig! För övrigt har jag nog fått ett paket från dig men jag är inte hemma förrän på söndag så jag kan inte öppna det. Väntar med spänning :-D

    SvaraRadera