Välkommen!

30 juni 2010

Mössor i mängd

Jag har fått frågan från vår vän A med bloggen Far og sonn om jag vill ha med lite makrillgrejjor när de har galleri under juli. Låter som en spännande utmaning!! Så därför har jag producerat lite kronmössor på sistone, det blev 21 stycken, gott och blandat skulle jag vilja säga!! Mössorna finns i tre storlekar. Alla är sydda i jersey i bomull/lycra.

Får se vad mer jag hinner/orkar producera. Har rejäl rethosta och kan knappt prata p g a sönderhostad hals. Är nu inne på min femte vecka med förkylning i kroppen och jag är så himla trött på att inte känna mig frisk. Inte vågar jag visa på mig på vårdcentralen heller eftersom jag redan varit där tre gånger och läkaren alla gånger konstaterat virus och sagt att det kan vara så här när man har små barn som precis börjat på dagis.

Lägger i vilket fall som helst kronmössorna i makrillshopen i väntan på avskeppning om någon skulle vara intresserad :)

Stl 44/46

Stl 48/50

Stl 52/54

13 kommentarer:

  1. Oj for en produksjon!!
    Håper det er lenge til vi må bruke dem da...

    God bedring til deg, håper du blir helt frisk snart:)

    SvaraRadera
  2. Superfina!! Vilka härliga färger! :)

    SvaraRadera
  3. Men kära vän, hur bär du dig åt? Är det den där magiska maskinen som gör jobbet åt dig? Hoppas verkligen du blir frisk snart! Kanske vi blir uppbundna med renovering den närmsta framtiden, men än är inte saken avgjord.

    SvaraRadera
  4. Åh, så många fina mössor. Gillar byxorna i det tidigare inlägget. Har de tygerna hemma med. Är det möjligtvis Skroten-fynd ;oD.

    SvaraRadera
  5. Vovlo: man kan väl säga att jag tänker och den magiska maskinen gör :)

    Krumelej: visst är det Skroten!!

    SvaraRadera
  6. Jag blir så glad av alla färger.

    SvaraRadera
  7. Urfina mössor!
    Jag har addat dig till min blog-lista.

    SvaraRadera
  8. Vilken produktion! Härliga mössor!

    SvaraRadera
  9. Wow, vad du jobbat! Och så mycket tyg du har samlat på dig. Så fina allihop!

    SvaraRadera
  10. åhh jag skulle så gärna vilja veta hur man gör sån där kronmodell... hittar bara inte :(

    SvaraRadera