Välkommen!

27 juni 2010

En del sytt och internetproblem

Hoppas att ni alla haft en skön midsommar!? Här hade vi kalasväder, visserligen väldigt blåsigt på midsommarafton, men midsommardagen var underbart härlig!

En del sytt har det blivit. Men allt har inte hamnat på bild ännu, ibland åker det på fortare än kvickt! En jobbig grej är att jag blev "utslängd" från det trådlösa internetet på min jobbdator (där jag har Photoshop) så nu kan jag inte längre komma åt internet hemma. Eller rättare sagt, vår hemdator är det inga problem med, men på den har jag inget bra bildredigeringsprogram :(. Fattar inte vad problemet är (jag och datorer, grrrrrr!) och då blir det så mycket bökigare att fixa med bilder och skriva på bloggen... Suck, får ta tag i det där i morgon.

Svängde ihop en örngottstop efter beskrivning från Solig. Den använde jag på midsommardagen då vi dansade kring midsommarstången (eller rättare sagt tittade på när makrillen dansade, han ville dansa själv...). Satte solgul muddväv i ärmarna och i midjan och vit snedslå med knapp i halsen. Tyget är verkligen jättetunt så den ser lite skrynklig ut. Men den är hur skön som helst. Till och med min man gillade den!! Inte lätt att fota i stark eftermiddagssol...


Hade även för avsikt att sy ett par somriga brallor till makrillen. Men jag måste tänkt hur fel som helst för de är alldeles för stora. Så det blir till att sy ett par mindre. Dessa hamnar i makrillshopen.

9 kommentarer:

  1. Vilken jättefin top, gillar färgerna och modellen skarpt!

    SvaraRadera
  2. Jättefina kläder! Sitter här med Sigge 18 månader och han beställde precis ett par stjärnbyxor genom att peka på byxan och sedan på sig själv :D.

    SvaraRadera
  3. Helt underbar top och superfina brallor!!

    SvaraRadera
  4. Flott topp! Fint stoff og modellen var jo perfekt til deg!

    Stjernebuksa var også stilig!

    SvaraRadera
  5. Härlig topp underbara färger!
    Gillar byxan, tycker tyget är så snyggt!!

    SvaraRadera
  6. Åh, den toppen var fin:) Likte den kjempegodt!

    SvaraRadera
  7. Härligt somrig tröja! Har själv funderat på örngottströja i flera år men kommer aldrig till skott, ser i alla fall skön och ledig ut!

    SvaraRadera
  8. Supersnygg topp å läckra brallor!

    SvaraRadera
  9. Jeg kan godt forstå at din mand ku lide denne gule bluse, for den er altså bare smuk.

    SvaraRadera