Välkommen!

12 april 2010

Mera JNY

Jag har paniksytt fler tröjor till makrillen. Det är verkligen brist på dem här hemma. Och jag vägrar åka till köpcentrat 5 mil hemifrån för att köpa något jag inte gillar och egentligen inte vill ha på någon stor klädkedja (ingen nämd ingen glömd!). Så är det när man bor på bonnvischan! (Lite skönt om du frågar mig!!)

Först ut blir den här. I interlock från JNY design. Samma mönster som i förra inlägget. Den är lite stor till makrillen ännu, men jag räknar med att han växer i den ;) Gillar färgkombon. Får lite glasskänsla (ööööööh!?) av den. Sval och isig!


Är dock lite besviken på mig själv. Har testat lite annorlunda inställningar på vanliga maskinen när jag syr med tvillingnål. Och jag gillar inte alls hur sömmen på kantbanden ser ut på framsidan, däremot är baksidan snygg :) Antingen ska jag ändra tillbaka till mina gamla inställningar, fast innan dess ska jag prova att öka stygnlängden.

Sen tycker jag inte att den bruna muddväven matchar tröjan speciellt bra. Skit. Jag var såååååå nära att klippa av det och göra något nytt. Men sen återfick jag mitt förstånd och insåg att eftersom det är makrillens egna tröjor så är det inte så himla petnoga. Jag får väl kisa när han har tröjan på sig...

6 kommentarer:

  1. Snyggt! Bra att rationalisera bort mudd nedtill i ärmen. Det blir ju lite smidigare att sy och snyggt också för den delen. A beställde mössa i blått husvagnstyg och halsduk i gröna vågtyget, som jag slängde ihop i går kväll, tillsammans med en mössa till mig och en till S. A skulle matcha Makrillen fint, glassigt värre skulle det bli. Snart dags för en träff vid Nordens Ark?

    SvaraRadera
  2. Förresten, snygg bild du har fixat till makrill-sidan! Jag gillade den gamla också, men det här ser ju superproffsigt ut!

    SvaraRadera
  3. Tycker kombon är superfin. Och hela tröjan är fin det är nog bara du som tänker på brunfärgen./Johanna

    SvaraRadera
  4. Superfin! Tycker det bruna var fint!

    SvaraRadera
  5. Fin tröja! Kan bara hålla med om att klädkjedjorna inte har världens roligaste kläder, tur man kan sy själv:)

    SvaraRadera
  6. på bilden ser det bruna helt okej ut. men i verkligheten är den lite för ljust brun... men jag ger mig. den är okej!

    SvaraRadera