Välkommen!

20 april 2010

Kors i taket!

Nej men ser man på. En tröja till!! Jisses, så enkelspårig man kan vara...
Ja, jag hoppas verkligen inte att ni tröttnar på mina inlägg om tröjor :) För det har sytts mycket tröjor på sistone. Nu tror jag nog att jag har kommit ikapp behovet lite. Av bara farten så ligger två tröjor till tillklippta, men de hinner jag inte med just nu :)

Härligt gula apor och lejon designade av underbara Johanna Ahlard för JNYdesign.

Sedan kan jag berätta om ett kors i taket till. Makrillen har sovit i egen säng fram till klockan fem, två nätter i rad!!! Förmodligen tycker han det är skönt att sova i egen "toooor" säng. Vi päron är desto mer ovana vid att sova i vår stora säng själva :)

7 kommentarer:

  1. Ingen tröttnar på din tröjor...de är jättefina!!

    SvaraRadera
  2. Jag har bara det turkosa lejon/apor-tyget och kan tycka att det blir lite mörkt. Kanske skulle ta och beställa lite gul/orange - för jag gillar trycket.

    Tröjan är väldigt fin, ser väldigt välsydd ut som vanligt. Har du någonsin problem med att halsarna på dina tröjor blir olika stora trots att du har samma mönster? Jag har haft lite problem med det det sista, så jag tröttnade på tröjor, för jag kunde inte komma på vad jag gjorde fel.

    Apropå det sista kors i taket - jag är ruskigt avundsjuk. Men det kanske är en stor säng till sonen som saknas hemma...

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Så härliga färger på tyget!

    Och så ett tips till Katharina... ibland glömmer jag att man inte ska lägga till sömsmån i tröjhalsarna och klipper därför ut hela plagget med sömsmån. Det går av bara farten och jag märker inte misstaget förrän tröjan är klar. Resultat: trång hals. Men du kanske är proffsigare än så, haha! :)

    SvaraRadera
  4. Fin! Tröttnar ladrig, är själv usel på tröjor!

    SvaraRadera
  5. Vad bra att ni inte tröttnar! Snart kommer det nämligen en hög till :)

    SvaraRadera
  6. Klart man inte tröttnar!

    Åh "underbara Johanna" jag blir ärligt helt varm i magen. Tack!

    SvaraRadera
  7. Johanna: jamen visst är du underbar!! älskar dina tryck!!

    SvaraRadera