Välkommen!

18 mars 2010

Hemlisbyte "sport"

Jag är för första gången med i ett hemlisbyte!! Det ska bli himla kul!! Temat är "sport" och även om jag inte är speciellt sportig så lovar jag att delta på största allvar! Här är mina svar på frågorna.

1. Hur många barn har du och vilken sort?
En pojke på 1,5 år.

2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
Huvud stl 50
Kläder stl 92
Fot stl 23/24

3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Stl 36 i kläder och stl 38 i skor.

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Medel på sömnad.
Nybörjare på stickning.
Virkar inte alls.

5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Trädgård!!
Att gå på loppis och fynda porslin och prylar från 50-, 60- och 70-talet.

6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Syr enbart i mjuka tyger, interlock eller jersey.
Har redan alldeles för mycket garner som ligger oanvända hemma...

7. Är du allergisk mot något?
Nej, men alltför starka dofter gillar jag inte...

8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Eftersom jag har en lite kille så går de "tjejiga" färgerna cerise och rosa bort. Däremot tycker jag att lila och rött funkar alldeles utmärkt på pojkar!! Pastelliga färger gillar jag inte alls. Starka, klara färger ska det vara, gärna randigt eller retromönstrat!!

9. Vad läser du för typ av böcker?
Oj, numera hinner jag aldrig läsa... Åtminstone aldrig skönlitteratur. Bläddrar mycket i trädgårdsböcker och sömnadsböcker.

10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Ottobre barn.

11. Nytt eller second hand?
Nytt när det gäller tyger.
Men kommer jag över ett retro tyg på loppis så köper jag det direkt - även om jag inte (ännu) syr speciellt mycket i stumma tyger.

12. Pojk/flick eller unisex?
Unisex.

13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Jag föredrar mjuka tyger i bomull eller bomull/lycra. Manchester och jeans har jag knappt sytt i, men gillar verkligen materialen. Glittriga, glansiga, guldiga eller silvriga tyger (tryck!) går helbort.

14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Storlekslappar, tvillingnål (stretch 4,0/75), snedslåvikare, gummiringar till napphållare

15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket?
1 m tyg.

16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
Solhatt till sonen som inte är så tjejig utan mer pojkig i formen  - om ni förstår vad jag menar...
Singoalla till mig själv.
Haremsbrallor till mig själv.

17. Bor du i hus eller lägenhet?
Hus.

18. Något tillbehör du behöver?
Se fråga 14.


19. Kaffe eller te?
Vilket som!! Olika tesorter är alltid roligt att prova på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar