Välkommen!

1 december 2009

En till mamma...

Jag har varit förkyld i några dagar, medan makrillen har varit riktigt rosslig i bröstet sedan i lördags - usch! Efter en tur till jourcentralen i söndags kväll har det blivit bättre. Eftersom vi har varit förskonade från det mesta i sjukdomsväg under makrillens första år så vi är inga direkt vana vårdare av sjuklingar. Med ett sjukt och ledset barn, en trött äkta man och massor att göra på jobbet så har orken att sy därmed nästan helt försvunnit...

Ikväll prioriterade jag dock mamman i familjen. Har länge tänkt sy en vanlig trikåmössa till mig själv. Så nu jäklar anamma har det blivit av och jag slog på stort och sydde en kronmössa. Även snygg modell på vuxna!! Passade samtidigt på att sy matchande handledsvärmare - sådana är både snygga och praktiska tycker jag!

Mössan passar faktiskt till såväl skaljackan som svarta kappan. Otroligt praktiskt!



Mönster: Min "egen" kronmössa, inspirerad av bl a Plastisock

Material: Ribbad trikå i svart och orange från MG tyger.

2 kommentarer:

  1. Så fint!!
    Bra att du prioriterade dig själv lite!!

    SvaraRadera
  2. Fin fint! Tack för kommentaren ang biltröjan:) Den ser faktiskt helt ok ut på. Jobbigt att känna sig risig själv och dessutom ha sjukt barn och körigt på jobbet! Rätt av dig att prioritera dig själv tycker jag. Krya på er!

    SvaraRadera