Välkommen!

1 november 2009

Fler byxor

Är lite inne på att sy byxor för tillfället. Eller rättare sagt, jag fungerar så att jag gärna testar ett nytt mönster flera gånger för att se om jag gillar det eller inte. Resultat: makrillen får hemskt mycket kläder... Sedan måste jag testa mönster för nu börjar jag få lite beställningar. Okej, det är mina systrar som står bakom dessa, men det är ändå beställningar! Kul!


Mönster: Ottobre 4/2007 stl 80 som jag förlängt i benen. Även omgjord till muddbyxa istället för resår och kantband. Halvlånga muddar i bensluten som går att vika upp om man vill.

Material: Randig velour från Jofotex. Orange velour från NeaNobelle. Mudd från Stoff och Stil.

Bäst: Att jag är riktigt nöjd med mönstret. Och att jag fick ihop ränderna i rumpan perfekt!

Sämst: Att den orangea byxan kanske blev lite hög i midjan...

2 kommentarer:

  1. Så masse fine bukser, de grønstripete ble søte!

    Kom hjem fra ferie i går kveld, og der lå pakken fra deg og ventet. Ble så glad da jeg så de fine stoffene!! Takk igjen for byttet:)

    SvaraRadera