Välkommen!

31 oktober 2009

Små lätta moln...

Molntygerna är så fina. Jag har haft en tröja tillklippt i det röda molntyget som legat och väntat på att bli ihopsydd ett bra tag nu. Idag, när makrillen och pappan är och hälsar på farmor och farfar en stund, passade jag på att sy klart den. Vanliga muddar i ärmsluten för omväxlings skull. Med möjlighet att vika upp om man vill. Kom på när jag var klar att färgkombinationen kanske är lite väl julig. Eller?



Mönster: Det vanliga jag brukar använda, Ottobre 3/2004. Mönstret passar makrillen väldigt bra. Men nu får det nog vara bra med tröjor i det här mönstret på ett tag.

Material: Rött molntyg från JNYdesign. Grön mudd från Stoff och Stil.

Bäst: Allt gick enkelt och smidigt.

Sämst: Inget vad jag kan komma på. Jo, kanske att jag sydde på halsmudden från avigan först. Så det blev till att ta fram den kära sprätten.

1 kommentar:

  1. Fin tröja, tycker det blev fint med grönt till det röda, fick iaf inte mig att tänka på julen...

    SvaraRadera