Välkommen!

17 oktober 2009

Pyjamas med ugglor

Det här är alltså den där pyjamasen som jag trodde att jag skulle sy klart på en kväll. Jag höll på att inte ens bli klar på två kvällar. Med då satt jag kvar uppe tills pyjamasen blev klar, fastän ögonen nästan gick i kors... Varför tar allting så himla mycket längre tid än man först tror? Jaja, är i alla fall verkligen förtjust i tyget. Så lätt att sy i. Och så blev jag väldigt nöjd med resultatet. Synd bara att pyjamasen är alldeles för stor för A som just nu är i akut behov av pyjamasar i stl 86.





Mönster: Meedom form 1.

Material: Bruna ugglor i bomull/lycra från Jofotex. Orange mudd från Stoff och Stil.

Bäst: Att jag faktiskt blev klar på två kvällar.

Sämst: Att jag, trots att jag är väl medveten om hur storlekarna i Meedom fungerar, valde stl 86. Förmodligen har min makrill vuxit i pyjamasen lagom till sommaren...

2 kommentarer: