Välkommen!

19 oktober 2009

Kaninbyxor

Igårkväll svängde jag ihop ett par sköna mysbyxor åt makrillen.



Är nöjd med resultatet - på håll. Resåren tål INTE att granskas på närmare håll... Det var första gången jag skulle sy en resårkanal. Tyckte det var väldigt knepigt och inte alls enkelt. Hade velat få till samma resultat som Gecko har en tutorial om, men fattade inte hur jag skulle få till det. Så då sydde jag i resåren enligt anvisning i Åsa Lennartssons bok, dvs gjorde en tunnel av resåren, trädde ner den över byxornas linning, vände ner kanten på linningen, nålade utmed resåren och sydde med förstärkt raksöm precis nedanför resåren (ibland tror jag nog att jag även sydde i resåren...). Nu syns ju sömmen på rätsidan och den är inte direkt rak. Så tunneln är inte jämn...

Hur gör man för att få en snygg resår, enkelt och lätt?? HJÄLP!!

Mönster: Meedom form 1.

Material: Bruna/gula kaniner och brun interlock från JNYdesign.

Bäst: Att de ser ut att sitta precis så skönt på makrillen som jag hade hoppats på.

Sämst: Att det var förbannat meckigt att sy i resåren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar