Välkommen!

31 oktober 2009

Fleece on my mind

Den där pullovern i fleece gav som sagt blodad tand. Vilket praktiskt plagg! Taggad till tusen har jag klippt tyg till två till. Först ut blev den här.



Känns inte som att det är speciellt mycket som gått rätt den här gången. Fickan placerades mitt på magen eftersom jag hade tänkt bandkanta midjan. Sydde på fickan snett. Sprätta upp. Sy om. Sned igen. Orkar inte sy om. Bandkantningen av ärmhål och hals gick okej. Så kommer jag till midjan. Kommer på att jag inte klippt till muddväv. Inser då att när jag klippte i det sista av muddväven så klippte jag så dumt att jag inte kan få ihop till längden i midjan. Och den nya bruna mudd jag har på lut har inte samma nyans av brunt. Vilket jag upptäcker först nu. Grrrrr! Tänka tänka. Hur rädda situationen? Sy en vanlig fåll. Men fickan är ivägen. Får vika in så mycket tyg att nedersömmen på fickan inte syns. Syr sömmen. Resultat okej. Sen, som grädden på moset, ser jag när jag fotar att det är något fult "streck" i tyget intill fickan. Hoppas, hoppas att det bara är för att tyget har legat ihopvikt. Annars blir jag tokig...

Mönster: Meedom form 1,5. Fickan enligt eget huvud.

Material: Fleece och mudd från Stoff och Stil.

Bäst: Just i skrivande stund? Inget. Ja, det skulle vara färgkombinationen då.

Sämst: Den där jäkla fickan som inte sitter rakt. Och att jag glömde bort att jag skulle bandkanta midjan.

1 kommentar:

  1. Jättefin! Typiskt när det blir så där, tur att slutresultatet blev så bra!!!

    SvaraRadera