Välkommen!

28 september 2009

Tyg tills A är arton, typ...

Idag har jag varit hemma med A. Passade på att tvätta nya tyger. Tvätta. Tvätta. Tvätta. Jag kan konstatera att jag nu har så mycket olika tyger att jag säkert kan förse A med kläder fram tills hans artonårsdag ungefär... Och de är många fina tyger vill jag lova.


I lördags hade vi 31-årsfest - jag fyller 30 på onsdag och min lille makrill fyllde 1 år igår. Makrillen ifråga var klädd i mammas skapelse från topp till tå (med undantag från body, blöja och strumpor...). Den bruna molntröjan (min favorit) och bruna manchesterbyxor i återanvänt tyg med turkos mudd. Och så en dregglis. Dock inte den som är på bilden. När kan man räkna med att bäbisar (vilket han ju inte längre är...) slutar att dreggla? Vi byter dregglis ungefär tre gånger om dagen!






Sen undrar jag när jag ska få tid att fota allt jag sytt. Vår kamera är verkligen inte särskilt bra på inomhusbilder. Och jag som syr under dygnets mörka timmar och jobbar heltid/tar hand om familjen under de ljusa. Hur ska den ekvationen gå ihop?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar