Välkommen!

25 september 2009

De första tröjorna

Jag har ju inte sytt barnkläder så hemskt länge. Skaffade en ny symaskin i mitten av augusti när min gamla Singer från 70-talet valde att brinna upp... Därför har jag inte heller hunnit testa så många mönster ännu. Det har mest blivit muddbyxor (fast okej, från en rad olika mönster, NU äntligen tror jag att jag hittat ett jag gillar...). Första tröjan jag sydde var från ett mönster från Ottobre. Den har jag bloggat om på min "familjeblogg" här. Trots alla misstag så tyckte jag att modellen passade mitt lilla skräp. Så då fick det bli en till, den har jag också bloggat om här. Det är även tröjan på bilden nedan. På andra försöket gjorde jag lite mindre fel, men fortfarande långt ifrån felfritt. Gillar verkligen molntygerna, de är så himla lätta att sy i. Och sedan måste jag väl ändå säga att efter två inte helt lyckade försök så är jag ändå väldigt nöjd med modellen. Så den kommer jag att fortsätta med ett tag till. Mönstret är från Ottobre 3/2004.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar